I have underestimated The Matrix

Ok, I know this topic is waay old, men det är just därför jag skriver om den =P
Jag såg The matrix först -99, samma år den kom ut men jag kan säga att jag var för ung då, fattade inte storyn, ingenting, väntade bara på fighting-scenerna som det finns gott om i filmen.
För några dagar sen så skulle vi kolla på den under filosofin, och då märkte jag hur bra storyn var. Skit i de dåliga effekterna (när det gäller 1:an i alla fall =P), skit i det dåliga skådespeleriet (keanu reeves) så kan man se en bra story. Det är det bästa jag vet faktiskt, att få se hur civilisation utplånades pga våra egna misstag, eller pga några onda, i det här fallet, maskiner. Hur världen har för alltid förändrats, hur vår framtid kan se ut.

Snart så ska jag kolla klart 1:an (såg bara halva i skolan) och sen kolla tvåan och trean som jag aldrig sett förr. Till skillnad ifrån att intensivt vänta på fighting-scenerna den här gången, så kommer jag vänta på klipp av hur vår framtida förstörda värld ser ut =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0