On The Winds Of Change

Jag skrivit om det här förr, och jag vet att jag börja säga det ofta nu men anledningen till att jag skriver om dessa ämnen är inte pga att jag har slut på saker att skriva om =P, no, utan för att det är sånt som jag tycker är väldigt viktigt för mig.

Förändring pågår ständigt. Vare sig vi är medvetna om det eller inte så håller saker på att få ny form, nya idéer. Det sker konstant, till och med berg nöts ner och försvinner medans andra reser sig. Och det beror på från person till person, hur man ser på förändring. Det kan vara som exemplet ovan, geografisk förändring; floder, skog eller byggnader. Det finns förändringar i samhället också; vad som är accepterat och det som inte är det, uppfostran och kunskap, och till slut; Personlig förändring; Hur du som person utvecklas, åsikter, funderingar och värderingar.

Ibland kan förändringar vara uppenbara, enkla att se (matriell förändring t ex) medans andra är mer subtila, de sker långsamt och man är kanske inte ens säker om förändringen har skett (personlig förändring).
All det här prat om förändring, varför?, kan ni undra. Svaret är väldigt enkelt.
Det finns väldigt få saker jag är rädd för, två av dessa rädslor är spindlar =P, och förändring. Kanske är det en ologisk rädsla, en som inte har någon vettig orsak but nonetheless it is there.
Vem vet vad förändring kan föra med sig?, jag trivs väldigt bra som det är just nu. Jag trivs med hur jag är som person, trivs med mitt liv, med vart jag bor. Men Förändring finns där, redo att förändra allt med sina magiska händer, redo att trolla bort/ förvränga/ bringa fram något som inte är bekant, något nytt, opålitligt.

I don't want things to change. I like things just the way they are; recognizable, familliar, safe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0