The Choices we make

Jag har skrivit väldigt mycket om det här, men det kommer alltid tillbaka till mig, om och om igen.
Jag blir varje gång förundrad av det hela, hur vi kan göra de val vi gör, tiotusentals val inom loppet av en dag, val som kan förändra så mycket om man hade gjort något annorlunda.
Vi går igenom livet för hastigt tycker jag. Vi väntar inte, vi tänker inte, vi ser inte och vi förstår inte. Vi vill alltid ha mer och mer, vi vill ha det som vi vill, vi vill ha det nu.
Ta det lugnt, sakta ner, ni har inget springande bakom er som vill sätta tänderna i röven, ryck inte fram genom livet utan promenera vidare istället, see the sights and stuff ^^

Vi tänker för lite när det gäller våra val. Vi väljer alltid det som är bra för oss själva. Ja, vi människor är egoistiska tycker jag, vi tänker inte på andra. Det är bara en negativ poäng utav flera hundra. Sitt ner och tänk efter lite så kommer du se eftersom Val är ett jäkla stort ämne. Det innefattar nära på allt vi gör.
Vi väljer att röka (skadligt), vi väljer att dricka (skadligt), vi väljer att meja ner skogarna. Vi måste inte. Men vi gör det. Och sen när man frågar det här, så får man samma gamla svar;
"Visst går det att göra bättre, men det är enklast så"

Kommentarer
Postat av: Anton

Mycket vackert herr. Wonka... Vart sa kanslomassigt berord att jag inte kunde ta mig forbi tredje meningen. Men jag maste saga att jag haller med! Har tankt en del pa det jag med...
Darfor blir mitt nuvarande val: Vem ar du?

2007-12-23 @ 20:10:24
Postat av: Willikins

Jaa du, jag kan fråga dig detsamma =P
Men för att prata om allmän information så är jag en 19 årig snubbe som har för mycket fritid ^^

2007-12-23 @ 22:16:41
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0