To Withhold The Truth

OMG!, har inte skrivit ett inlägg på snart 3 dagar, w00t?! =P

Jag har tänkt på en grej, ni vet, vissa brukar vidhålla sanningen. Alla har sina orsaker för att göra det, vissa gör det för att "ljuga" på något vis, andra för att det är "det bästa" för en, osv.
Det här är 2 helt olika saker, so pay attention.
Att vidhålla sanningen är bra ibland. När t ex det är någon onödig information som man inte behöver få veta om. Något som jag vet att min kompis Kalle inte behöver veta, något som kanske till och med skulle reta upp honom, då är det okej.
Den andra är när man tycker att man är "barmhärtig" och låter en person vara ovetandes om något som har hänt, vilket enligt min mening är helt fel.

Visst vill man tänka på personens bästa, man vill inte att ens nära och kära ska sitta och deppa pga någonting som du har berättat, men man måste tänka på att personen i fråga kommer ändå höra det någon gång, inte nödvändigtvis ifrån dig. Tro mig, jag förstår fullkomligt hur det är med att vilja beskydda någon som betyder mycket för en men det finns en gräns, I had to learn that the hard way.
So this is to all of you out there som tror sig kunna veta bättre; "Låt inte din vän vara okunnig om något som betyder mycket för dom"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0