Willikins får visdomständer? =O

Det är det alla säger till mig, eftersom jag har så ont i tandköttet längst in. Är det visdomständer?, jag kan fan knappt äta något pga det >_<
Men varför skulle det vara svullet om en tand ska växa där?, doesn't make sense =/. Besides, vad ska jag med en visdomstand till? det är ju bara en =P, plus att jag inte är så vis (yeah den var dålig men det är sanningen =P)
Så nu säger alla åt mig att borsta tänderna och att det kommer gå över, men jag har fastnat för det där med visdomstand.

Vad är visdom egentligen?. De flesta svar man får är att det är erfarenhet, erfarenhet som man får genom livet, genom upplevelser. Men är det verkligen så?
En människa kan leva hela sitt liv och aldrig lära sig något utav det. Inga idéer, inga hårdlärda läxor och ingen moral. Så om livet i sig ger oss inte kunskap, what does? Vad måste man göra?
Jag har ju inget svar själv på den frågan men ett sunt förnuft är ett stort hjälp =P. Att vi lär oss av våra misstag är otroligt viktigt, tyvärr så gör vi inte alltid det.
Jag brukar alltid ha exempel när jag försöker ge mina "råd", men jag kommer inte på någon och orkar faktiskt inte leta upp en. Men de som lyssnar, de som lär sig, det är dom som förtjänar visdomständer.

Kommentarer
Postat av: Bahlool

ilband är tandköttet i nflammerat för att du borstat för mkt eller för lite eller för att du håller på bli sjuk

2007-12-24 @ 10:48:06
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Zainab

Det hände
min syrra.
det finns en vätska, du kan köpa
på apoteket.
OCH
tro
mig
det
hjälper
skit mycke.. ( detb e
en sort
bakteriedödande vätska )
ska kolla upp namnet
om en halv
timme.. skriver igen ;)

2007-12-24 @ 13:16:51
Postat av: Willikins

Ok, 1 eller 2 dagar till, sen kan jag till apoteket och kolla in något.
Vad heter den där medecinen znebos?, jag kanske kommer behöve den =P

2007-12-24 @ 16:04:43
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0