Dreams

Har ni såna? Jag menar då inte drömmar som jag-sov-och-hade-en-dröm dröm, utan en dröm, något som du vill ha, något som du vill uppnå. Att kalla det ambitioner är mer korrekt tycker jag.

Jag kan inte tänka mig någon som inte har ett mål här i livet. Det behöver inte vara något storslaget, ibland kan de minsta sakerna vara anledning nog, antigen för att det betyder mycket för en eller för att det är vi andra som missar poängen eller betydelsen av det.

Något som jag tänker på just nu är hur vissa personer är beredda att offra så mycket för att uppnå det de vill, och det är bra, så länge man inte offrar vänner eller familj. Och värre skulle det vara om man offrade de som hjälpte en att komma närmare sin dröm i första början.
Det är konstigt med drömmar och ambitioner. Ibland kan de inte förklaras, man bara vill ha det så, eller så kommer man på det under tiden man strävar efter det.

Jag själv har en ganska konstig dröm som jag vill uppnå. Det har med hur folk ska se på mig. Jag vill inte vara sedd som någon elak, eller självisk. Jag är inte heller någon som är förtjust med att vara högfärdig och ha för mycket stolthet.
Min dröm är att vara en vänlig person. Det låter väldigt dumt eller hur? =D Låt mig förklara vidare.
När folk tänker på mig så vill jag vara remembered som en vänlig person. Jag vill att folk ska tänka på mig och säga; "Åh, ja han, han är så sjukt snäll den där, någon som man blir glad av att träffa". Och jag tänker alltid på mig själv som gammal då. Ett gammalt ansikte fullt med rynkor, ett evigt leende på läpparna och med en vänlig glimt i ögat.

Jag hade i ett tidigare inlägg sagt att jag fått höra att jag är söt ifrån några tjejer, (har till och med fått höra det ifrån kill-kompisar lol =P) men det bryr jag mig inte så mycket om faktiskt, vänlig vill jag vara ihågkommen för, inte söt =P
Och jag har fått höra det bara 1 gång i mitt liv än så länge. Av personen som betyder så mycket för mig också. Jag vet inte om det var tur, om hon på något sätt visste eller om hon bara sa sanningen men jag kommer aldrig glömma det. "Du har otroligt vänliga ögon", sa hon. Att få komplimanger är något som man alltid blir glad över, att jag sedan fick en sån komplimang. Och av just henne. Det är just något sånt that brightens up your life =)

Arigato

Kommentarer
Postat av: Bahlool

Har insett att drömmar inte leder nånstans..det händer alltid nåt som får dem att gå åt skogen

2008-04-27 @ 23:15:21
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Willikins

You can always hope =D

2008-04-28 @ 08:07:22
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Nora

Hahha har suttit och letat igenom hela din blogg tills jag hittade detta inlägg om drömmar!



Nja, inte så lika är dem, du skriver om uppoffringar annat :P



2008-10-17 @ 18:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0