Philosophy Taim! ^^

Jag hade 2 skitbra ämnen som jag skulle skriva om men jag glömde vad de var så ni får läsa lite om min konstiga tankegång här =P

Av alla de oräkneliga saker som förvånar och förundrar mig så är känslor en av dom. Jag pratar inte nu om känslor som kärlek, utan känslor i allmänhet, att känslor ens finns över huvudtaget. Att bara försöka strunta i de sådär är praktiskt taget omöjligt och otänkbart men hur kom de till?
Nu skiljer det sig beroende på om man tror på Skapelsen eller vetenskapen men jag kan inga svar ifrån båda hållen. Svaren finns säkert där (på det religiösa planet i alla fall) men känslor är fortfarande något så härligt och samtidigt hemsk att man blir konfunderad.
Sorg, Kärlek, Smärta, Lycka, Ilska, Förvirring, det finns så mycket. Att sedan ta itu med de känslorna, det är en hel annan femma =P

And so my question, som jag har haft så länge, still remains; Skulle vi klara oss lika bra utan känslor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0