Knowledge is power

Ofta har man hört det. Och jag hoppas att jag inte behöver argumentera FÖR det och påpeka varför den är bra. Men ändå så kommer jag göra det, bara för att fylla på inlägget lite =P

Kunskap är makt, vissa säger att det är pengar men det är fel. Hur? enkelt, om du är rik och har makt genom pengar så kommer du också förlora den makten så fort pengarna är borta. Hur svartsjukt du än vaktar de så kommer de alltid att slösas bort med tiden, om inte de, så kommer du ändå göra det. Men kunskap kan ingen ta ifrån dig, det du har lärt dig och det du har i hjärnan kommer för alltid att vara ditt.
Det jag tänker på är skillnaderna mellan olika människor när det gäller nationaliteter, folkslag eller individuellt. Hur annorlunda man kan vara ifrån varandra och hur var och en har en egen bild av sig själv och omvärlden.

Jag kan inte hjälpa att känna stolthet när jag tänker vart jag kommer ifrån, vem jag är och vad mitt arv gett mig. Men mest av allt är jag stolt att veta det jag vet och kunna det jag kan.


"And do not speak of those who are slain in the the Way of Allah as dead; nay, they are alive, but you perceive not." Quran 2:154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0