Mr Curiosity

Nyfikenhet är något som plågar mig ofta =P, jag säger plågar eftersom jag ser det som en förbannelse jag har men visst blir det en fördel då och då men inte ofta. Men precis som med alla andra känslor eller egenskaper man har så vill man ju kontrollera de, och jag ser till att nyfikenheten inte överskrider till att vara nosig. Men det finns fortfarande de där små sakerna som jag absolut vill få veta till skillnad ifrån de flesta som tycker om stora, allvarliga hemligheter.
Fast första plats går naturligtvis till våra två katter här ^^, man kan verkligen SE hur nyfikna de blir på en sak som snabbt gömde sig bakom hörnet, vare sig det var mitt finger (jag leker med de så ibland ^^) eller om det var deras leksaker.
Jag vill gärna berätta om våra katter mera men det får bli till en annan gång kanske. Det viktiga som jag vill säga er, är att det inte är alltid bra att veta allt. Nyfikenhet är inget farligt tänker de flesta but curiosity killed the cat =P
Some things are better left alone, och som den tvåtusen-åriga satyren Pan i spelet Rise of the Argonauts säger; "The world is much more interesting place with some mystery in it" =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0