To do what's important

Jag har tappat sikte på mitt mål. Det är vad som hände. Och det började när jag slutade jobbet. Jag sa inte ens upp mig, fick inte sparken, jag bara slutade dyka upp, vilket inte är det rätta att göra. Därifrån så lata jag mig, stannade hemma hela tiden.
Men det är inte det som jag är bekymrad över. Jag är bekymrad över att jag som person har förändrats, något till det sämre. Vart fanns den där viljan av järn när jag behövde den?, vart fanns den där orubbliga känslan av plikt? att göra det som krävs och det som behövs göras! Jag har tappat dessa två egenskaper som har format mig ända sedan barnsben.

Men, precis som dåliga vanor, så förändras man inte så lätt, man kommer oundvikligen till någon sorts insikt om vad det är som har hänt och det räcker gott och väl för mig.
There are things that are too important to lose track of. To all of you guys out there, sry for being messed up =)

Kommentarer
Postat av: alyssa

I forgive you! nej men vi har alla gått nerför den där vägen - vad som är viktigast är väl att du kommer till just den där insikten där du inser att det är dags att ta dig själv i kragen och rycka upp dig. Vi har alla haft tillfälliga svackor här i livet (oavsett om det var på dagar eller år) men subhan Allah - vi finner styrkan att gå vidare efter allt, vad som inte dödar oss gör oss starkare!

2008-12-04 @ 18:14:52
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Willikins

ojoj, ser man på, visste inte att någon läste min blogg, trodde att det fanns väl några därute men inte efter att den har varit övergiven så länge =P



Tackar så mycket för dina ord ^^

2008-12-04 @ 19:51:01
URL: http://willikins.blogg.se/
Postat av: alyssa

klart jag läser din blogg! du har på något sätt alltid nåt vackert o skriva ;D på ditt eget sätt!

2008-12-06 @ 01:34:34
URL: http://alyssas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0