Kerbala

Jag har suttit och stirrat på tvn i flera dagar nu pga Arba3inia besöken som sker i Irak just nu.
Det är helt enkelt 40 dagar nu sen vår Imam Hussein dog och Kerbala (staden som han är begravd i) kryllar av besökare, även ifrån andra länder.
Det som är extra speciellt är att de flesta bör besöket på fots. De vandrar ifrån alla hörn till Kerbala för att besöka vår kära Imam, Han som kämpade för rättvisan.

Aaah, vad jag önskar att jag kunde vara med dem, fan vad jag önskar att jag kunde vara en av de där vandrarna. Vad jag inte skulle ge.
Man har beräknat att antalet besökare har kommit upp till 9 miljoner just nu. Kolla på folkmassan. Varje en där skulle ge sitt liv för honom och inte tveka ett hjärtslag på det. Vi glömmer dig aldrig ya Hussain.





Jag kommer idag med en del av familjen att gå till fots till vår Moské i järfälla (7-8km), inget jämfört med det i irak men man gör det man kan =)
Haha, melodin och mycket av texten är baxad ifrån Sami Yusufs låt: "The Teacher" ^^

Kommentarer
Postat av: Nora

Har också suttit o kollat på det nästan hela dagen, vi har tv:n öppen på al-forat dygnet runt.. Sj så har vi inte kunnat besöka någon moské eller så..
Men man gör ju så gott man kan, och hos oss är det tradition att laga mat och sedan dela ut till grannarna (thawab) både på yom el 3ashr och el arba3inia.. Så idag blev det sjklart ris o 8ima som vi delade ut

2008-02-28 @ 21:52:28
Postat av: Willikins

Jaa, åt nyss thawab som folk delat ut i moskén idag. Lite zerde och små smörgåsar som folk har gjort ^^

2008-02-28 @ 22:24:41
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0