Life as we know it

Har ni aldrig tänkt på världen, jorden, universum och känt att ni är så små och obetydliga? Att allt är så stort, att det finns så mycket att man blir omsvept av tankarna och försöken att förstå det hela?
Det är såndär moment för mig. Jag älskar dessa stunder då såna tankar når mig, det får mig att förstå vårt (mänsklighetens) betydelse och samhörighet med allt, och konstigt nog som det låter, så lär jag mig något faktiskt.

Jag älskar att tänka i stora skalor. Jag tänker ibland hur oerhört komplicerat allt är, hur perfekt skapat. The mystery of it all. Tänk på de saker som vi fortfarande ännu just håller på att upptäcka. Det kvarstår än idag djur och varelser som vi inte har sett eller vet någonting om. Världens hav är ett bra exempel; bara 5% av världens havsbotten har varit utforskat, resten vet man inget om. Kolla på The Blue Planet på youtube och på alla de konstiga djuren, sub7anallah.

Men något som är mer förundrande än världshaven är rymden!
Tänk på vad det kan finnas där ute. Tänk på möjligheterna. Vem vet, Gud har kanske skapat andra varelser därute, med sitt eget syfte, egen religion and God knows what else =P
It makes you wonder...Hur stort allt är. Och hur små vi är. And yet, så gör vi all den här uppståndelsen och kalabaliken när vi inte förstår att det i slutändan spelar ingen roll.
Haha, en gång när jag väntade på bussen så kollade jag ner på marken framför mig och stirrade på gruskornen. Jag tänker som sagt i stora skalor, och tittade då på hur otroligt många det fanns. I nästan 10 min stirrade jag på de. Jag tänkte på hur, varenda en kastade en pytteliten skugga bakom sig. Jag kollade på alla dessa skuggor.... Tänk om varje gruskorn här var en människa, tänkte jag då. Är det här hela mänskligheten?, eller är gruskornen för lite för att representera 6 miljarder?
Jag såg hur små de var. Hur långt bort och obefintliga de var i jämförelse med den stora stenen som jag satt på. Sen jämförde jag de med busstationen...Bussen, husen, orten, hela stockholm, hur små de är i jämförelse. Och sen sverige....ett enda gruskorn, hur litet är det jämfört med all den yta som sverige har?, andra länder, världen. Och sedan universum.
Hur små vi är, och ändå så kaxiga =P

Aquarius (1/20-2/18)

Despite your best efforts, your career will be back on the front burner today.   -  Jag visste inte att jag hade en karriär =P

Scorpio (10/23-11/21)

Your more intense feelings are bubbling up to the surface today, distracting you.  -  true, true, men inte just idag =P


Kommentarer
Postat av: Nora

Hahahha =) fortsätt med att lägga ut horoskop =)
hahaha aa ja älskar o tänka o fundera kring rymden o allt de där ,menm ibaland blior de för mycket =P

2008-02-25 @ 11:49:50
Postat av: Willikins

Jag är van att tänka så, the big picture =P

2008-02-25 @ 11:55:58
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Nora

Japp, de märks =)

2008-02-25 @ 12:26:09
URL: http://noniiis.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du msn..?
Måste prata med dig om angående något viktigt.. du komemr veta vem ja e senare.. kan inte säga nu

2008-02-25 @ 21:36:08
Postat av: Willikins

Jadu....den kommer jag inte ge förräns du berättar vem du är och vad du vill ^^

2008-02-26 @ 00:00:21
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0