Luuuv da english =)

Alla har säkert märkt att jag har en hel del engelska ord när jag skriver, till och med när jag pratar och det beror på att jag älskar det engelska språket ^^
Den är dessutom väldigt lätt och mycket rikare än det svenska, jag kan alltid uttrycka mig själv mycket bättre på engelska än vad jag någonsin kan på svenska, which is kinda wierd =P
Jag lärde mig först engelska ifrån TV (haha, tittade kanske för mycket, I dunno =P) men jag läste alltid undertexterna och lyssnade på vad de sa. Det första de säger är det första ordet i undertexten osv. När jag väl började skolan kunde jag lätt föra en dialog på engelska men inte skriva, det lärde jag mig i skolan, men det tog inte heller långt tid tills jag blev bra på det.

Min svenska är faktiskt hemsk, jag glömmer bort ord hela tiden, jag kan de på engelska och på arabiska men det svenska kommer inte till mig.
Arabiska är otroligt rikt på ord, dess uttryck, grammatiksystem och alltihop är underbart. Det här är språket som koranen är skriven på, det här är språket som Imam Alis trembling speech (see?, glömde svenskan =P) är skriven på, dikter får en helt ny mening när de är skrivna på arabiska.
Konsten att uttrycka sig är, enligt mig, unmatched av någon annan språk. Det språket håller jag på att lära mg just nu (grammatik och skriva, kan redan prata flytande naturligtvis), det är bara synd att det är världens fjärde svåraste språk att lära sig =P

Arabiska
Haha, kolla på hörnet här ^^


Kommentarer
Postat av: ***master

I have to tell ya, du har helt rätt om english. Wouldn't know about arabiska since I don't do that stuff, men sounds like a nice language.

Also...

"What's up?
The roof"

Hmmm?

Don't steal my material.

//****meister (Sucks to be you om du inte vet vem jag är)

Ps. Ja,
jag är här för att förstöra ditt liv. Live with it!

2008-02-26 @ 09:56:10
Postat av: Willikins

HAHA, tjena simon! ^^
sry about the roof thing =P, visste inte att du läste min blogg, fan vad najs =D

2008-02-26 @ 10:00:01
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: ***master

Yeah, well... Börja läsa för några dagar sen när jag inte hade nått att göra.. Hitta länken på qurdie-boys blogg (the abandoned one)

2008-02-26 @ 10:15:51
Postat av: Willikins

HAHA, cool, cool ^^

2008-02-26 @ 10:34:34
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Primadonnan

well, i gotta say its kiiiinda annoying...

why dont u keep writing it all in english, so that u can express whatever u wana say the way u want it?

im sure we all know english.. ;)

2008-02-26 @ 10:38:13
Postat av: Willikins

Sure thing lad, I've written quite a few entries in english, but it depends on the mood, I do it when I feel like doin' it =P

2008-02-26 @ 10:40:54
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Primadonnan

im not a lad(=guy), im a lady for ur information =P

2008-02-26 @ 11:28:46
Postat av: Willikins

Nämen vad trevligt ^^

2008-02-26 @ 14:14:15
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Primadonnan

naah, såg bara till att du lärde dig ett nytt ord...
en man kan nämligen inte vara en "primadonna" =p

2008-02-26 @ 17:29:56
Postat av: Willikins

Där ser man, man lär sig något nytt varje dag ^^
Eller så är du en såndär som låtsas vara av motsatt kön på nätet av någon anledning =P

2008-02-26 @ 18:30:50
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Primadonnan

nopp, bahlool vet vem jag är, han kan nog bekräfta mitt kön för dig :D

2008-02-26 @ 19:20:35
Postat av: Willikins

Oooh, triangel drama på gång =D

2008-02-26 @ 19:24:00
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Primadonnan

inte alls... han är en god vän till mig, o hittade dig genom hans blogg vettu=)

2008-02-26 @ 20:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0