Ögonen är själens spegel

Jag har tänkt på det ofta på sistone.
Jag pluggar om människokroppen på naturkunskapen och så går vi in på olika delar av kroppen, men mest intresserad är jag av våra ögon.
Det är så otroligt mycket som spelar roll när det kommer till ögonen; det sägs att de är själens spegel, en lögndetektor (pupilerna vidgas när man ljuger), A judge of a persons character (om någon möter ens blick eller kollar ner på marken) och åh så mycket annat. Man får sedan inte glömma att våra känslor, hur väl vi än kan dölja de, syns i våra ögon; Hat, smärta, svek, ömhet, vänlighet och kärlek ^^
För min del så är ögonen viktiga för synens skull. Jag är en sån person som lär sig otroligt mycket mer genom observation än med ord och förståelse =P. Att se ett ord gör så att jag har mycket lättare att komma ihåg det än att bara läsa det och uttala det. Innan jag fixa glasögonen (som jag inte kan leva utan =P) så kan man säga att jag var "dummare" på något sätt eftersom jag inte kunde se så bra och samla mindre information än vanligt ^^

Men sub7anallah, hur otroligt komplicerat människokroppens uppbygnad är, jag kan inte sluta förundras över hur allt funkar och går ihop =D


Kommentarer
Postat av: Nora

rabak sbhan allah o ta3ala, 8adr 3ala koli sheyi..
vi borde va tacksamma över allt egentligen o mest över hälsan, vissa e födda blinda eller handikappade, o vissa som mår helt bra klagar över någon finne eller att man e hårig.. tacka din gud varje dag...

2008-02-17 @ 23:03:37
URL: http://noniiis.blogg.se
Postat av: Willikins

HAHAHA, hårig ha? =D
Äkta arab xD

2008-02-18 @ 08:09:51
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0