Praise

Det finns vissa stunder ibland då man får beröm av någon, det kan vara ifrån vem som helst, en kompis, kollega, bekant, vänner eller familj. För många så är det beröm ifrån vänner eller bekanta som anses vara "mest värdefull" på något sätt eftersom de är inte familj och försöker inte "ta ditt parti".
För mig så värderar jag beröm ifrån familjen mycket mer, de är ju trots allt personerna som är en del av mitt liv.

Igår fick jag en såndär beröm-stund av morsan.
Hon berättade (för min brorsans fru) hur jag är alltid lugn and a man of few words (It is better to be silent, and be thought a fool than to speak and remove all doubt - Abraham Lincoln - mitt favoritcitat ^^). Hon berättade hur jag aldrig pratar illa om någon (något som jag är försiktig med), men också om mina uttbrott (när jag får slut på tålamod, händer inte så ofta =P)

Jag är tacksam att vara personen som jag är, och även tacksam för min familj eftersom det är de som har gjort mig till den jag är.
Stoicismen säger att när man har hört dåliga saker om en själv så skall man säga; "Jag är en tursam person eftersom de nämnde blott de där", och det är sant.

Hmm, inlägget blev kanske lite svårt att första men aja =P

Scorpio (10/23-11/21)

Do you feel you are not being respected the way you should be? Speak up. - Haha, passar ämnet ju. Nej, jag får den respekt jag behöver ^^

Aquarius (1/20-2/18)

Your need to feel socially useful will overpower your other urges. Get involved. - Ööuöuööhh? ^^


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Svar: Haha tjuhu :)

2008-02-27 @ 16:40:16
URL: http://mikz.blogg.se
Postat av: Nora

Hahhaha..
Har du slutat med att lägga upp dagens horoskop =P

2008-02-27 @ 16:59:17
Postat av: Willikins

Oooj, vad bra att du påminde mig, höll på att glömma! =D

2008-02-27 @ 17:49:34
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Nora

hahaha lungt =)
se till o lägga upp de imon, väntar ! =P

2008-02-27 @ 18:47:28
URL: http://noniiis.blogg.se
Postat av: Nora

Ojsan =) du hade visst lagt upp =P ser ja nu.
ahhahah stämme in på mig =P

2008-02-27 @ 18:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0