To the dead

Nu är jag hemma efter att jag varit på moskén idag! ^^
Det var otroligt intressant och lärorikt =D, den sayid som höll predikan pratade idag om betydelsen av att besöka de döda, att besöka gravar.
De döda vet, känner and get comforted av besök till deras gravar. Besöket av gravar är ett sätt för oss människor att nå efterlivet, att tänka på efterlivet och veta att livet idag kommer ta slut imorgon, vi lever på "lånad tid" brukar man säga på arabiska.
Ens storhet, fame, glory, power, allt!, pengar, inget av det kommer göra dig gott i efterlivet, bara dig själv. Det du gör idag bestämmer hur du ska leva imorgon (domens dag). Det sägs att i efterlivet skulle du sälja din mor 1000 ggr om det skulle ge dig en enda god gärning.
Så vad spelar det för roll om man är rik, fattig, stark, svag, svart, vit? Vad betyder känslor?, Vad betyder drömmar? Vad betyder status när imorgon allt kommer vara omvänt?
Den goda fattige har inget att frukta till skillnad ifrån den korrumperade rika snubben.

Aquarius (1/20-2/18)

Your friends are going to be your greatest source of comfort and energy today. - HA!, jag var ensam i moskén idag, ingen kom!, jävla judar!

Scorpio (10/23-11/21)

If you speak without thinking today, you run the risk of embarrassing yourself. - Muahaha, dagen är över anyways, I'm safe! ^^


Kommentarer
Postat av: Nora

Åhh.. :( önskar att vi också kunde ha moskéer här o föreläsningar om islam o så.. spec under sådana tillfällen som idag ..

HAHHA !! detta med vänner i dagnes horoskop =P en vän till mig har varit sur o tagit avstånd från mig hela dagen ^^

2008-02-28 @ 23:44:24
Postat av: Anonym

höru vem e du??

2008-02-29 @ 00:53:15
Postat av: Willikins

Nora: Jadå, idag och imorgon blir det också föreläsning ^^, men vi stack tidigt igår, precis när latum börja, jag som ville altum =(

Anonym; Nej nej kära vän, vem är DU?, du vet att det står Willikins, det är i alla fall någonting, själv ser jag inte ens ett alias =P

2008-02-29 @ 09:45:29
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0