What the hell?

Jag kollade nyss in några av "De Mest Aktiva" på bloggen, som är ungefär samma sak som de mest populära, and guess what I find?
Nästan varenda jäkel handlar om mode -.-  I mean seriously, vill jag kolla på kläder så går jag och tar en modetidning istället so why the fuck håller människor på med sånt? Är människor verkligen så dumma? Om det inte är dumhet, vad är det då?, kan man verkligen vara så egocentrisk? Ta bilder på sig själv wearing this or that, who the hell cares?

Folk spenderar tusentals på kläder när garderoben knappt går att stänga igen, och de klagar säkert på att de inte har kläder. Hallååå, det finns något som heter fattigdom, och som till och med finns i vårt kära sverige även om inte i lika hög grad som i andra länder *!!!!! OH MY GOD NOOO?? =O*
Jag har bara 2 par jeans och ena har nu ett hål mellan bena, so now I'm down to one.....nej, än så länge är jag säker, jag kommer inte dö av klädbrist, WOHO! ^^

Thing is, det finns ju naturligtvis de som förstår och har koll liksom, som har inlägg om vad som helst och ibland mode, och då kan jag säga att det är värt att kolla in deras modeinlägg, alltså det finns ju fan en gräns and it's damn freakin' palpable >_<
Jag lovar, om det uppfanns en högteknologisk t-shirt och en mjukisbyxa som skulle hålla mig varm, oavsett om jag är t. ex i antarktis så skulle jag aldrig någonsin ta av mig de, och bränna resten av mina kläder! =P

Kommentarer
Postat av: A

Hur kan du total döma ut folk bara för att de har annorlunda intressen än du har? Det handlar om någonting man tycker är kul, inte att vara dum eller egocentrisk. Du bryr dig inte om vad folk har på sig men det är väl upp till var och en vad de finner kul och intressant?
Att man bryr sig om mode utesluter inte att man bryr sig om fattigdomen, men det är ju så att de här tjejerna är inte fattiga. De kan lägga ned tusentals kronor på kläder om de tycker att det är värt det, och då är det upp till dom.
Allt är inte svart på vitt, tänk dig för innan du dömer ut en så stor mängd människor. En kär vän till mig tycker jättemycket om kläder, hon är varken egocentrisk eller dum. Hon är intelligent och mycket medveten om värden omkring henne. Och hade jag haft råd hade jag shoppat betydligt mer, om än med restriktioner för miljöaspekter i åtanke.

2008-02-03 @ 12:23:39
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Willikins

Jag visste att du skulle skriva något sånt xD och jag vet att jag inte ska döma människor och just därför så har jag ju skrivit;

"Thing is, det finns ju naturligtvis de som förstår och har koll liksom, som har inlägg om vad som helst och ibland mode, och då kan jag säga att det är värt att kolla in deras modeinlägg"

Jag vet att inte alla är så och jag har en god idé om vilken vän du menar, men det finns fortfarande människor som bara tänker på sånt, och det är just dom jag har skrivit om.
Kollar man runt i bloggarna så kan man hur lätt som helst se sånt, där 10 inlägg handlar bara om kläder medans ½ inlägg om något annat, och då handlar det säkert om någon fest =P

2008-02-03 @ 13:43:12
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: A

Men du dömer ju ändå de som har bloggar enbart kretsandes kring mode. Varför är det mer fel än att skriva om mode ibland? Man skriver om det man vill och har lust att skriva om. Man kanske är bekymrad för fattigdomen men inte känner för att skriva om det över huvud taget.
En blogg är ingenting superseriöst om man inte vll att det ska vara det. Min blogg hade kunnat hansla enbart om fester men det gör ju inte mig mindre engagerad i andra problem.

2008-02-03 @ 13:51:50
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Bahlool

har väl inget med intresen att göra? Folk är väl egocentriska och egoistiska när det enda de skriver om är olika skor, byxor och linnen? Att de inte är intresserade av annat visas ju genom deras val av samtalsämnen och det de skriver om. Jag har mött för många sådana personer för att inte veta att de tyvärr inte har nåt annat i tankarna än just kläder kläder kläder
En gång hade jag en diskussion med en tjej..jag frågade henne om skola hon snackade om skor..jag tog upp utbildning hon snackade om skor..jag talade om vädret hon talade om sina jävla jävla jävla skor..

2008-02-03 @ 13:53:09
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Willikins

True, true......you win, like always xD

2008-02-03 @ 13:54:07
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Willikins

HAHAHA, ja, ibland är man så intresserad av saker så att man vill att andra ska vara det också =P
Men, ja, man vet aldrig förräns man lär känna personen I guess ^^

2008-02-03 @ 13:55:45
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: A

Bahlool: Självklart har det med intressen att göra! bara för att du har träffat exempel på egocentriska typer är det knappast rättfärdigat att döma ut alla de tjejer som har modebloggar. Jag är intresserad av saker jag inte skriver om i bloggen, kan du påstå att jag egentligen inte bryr mig om de sakerna av den anledningen? Nej, det kan du inte. Har man en modeblogg och man tycker det är kul, då kommer den handla o mode och inte världssvält.
Det är som om ni anser att era intressen är bättre bara för att ni själva tycker kläder är irrelevanta, men man kan inte alltid ha sig själv som utgångspunkt. Det är väl bara att inse att alla är vi olika..

2008-02-03 @ 14:05:31
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Bahlool

Alla är vi olika vissa är dummare andra är smartare. Har jag en blogg som i infot säger att det handlar om allt jag är intresserad av och sedan bara skriver om 1 alkoholvanor 2 kläder då säger det väl klart och tydligt att personen ifråga inte har världssvält som intresse?

Jag bedömmer folk utifrån deras beteende och deras åsikter. Bara för att någon skriver om världssvält betyder inte det att jag ser den personen som smart eller som någon som tänker på andra också utan det är en helhet.
Jag förstår att många har en sjukdom där de måste skriva om kläder och är intresserade av kläder men lika stor rätt som de har att skriva om det har jag rätt att kritisera det :)
Vi är som sagt olika

2008-02-04 @ 06:59:14
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Theresan svarar

ja då har du nog kommit rätt isånnafall för jag är verkligen jätte ljus i hyn, syns på långa vägar att jag är svenska, ljus, blåögd och blond :P

2008-02-04 @ 07:47:23
URL: http://theresaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0