A Mothers Love

Jag har också skrivit om det här förut men hur mycket jag än gör det, tänker på det eller försöker förstå det så blir jag bara mer förundrad av det.
Finns det något starkare, bättre eller renare än en mors kärlek till sitt barn?
Tänk på allt hon har gjort för dig. Alla gånger hon vaknat mitt i natten, all omsorg du fått, all kärlek som hållit dig bort ifrån all ont. Och det som hon gör nu? och kommer att göra?
Vad man än gör så kan man aldrig återgälda det hon gjorde för dig. Till och med Islam lär oss att "Modern är nyckeln till Paradisets port" - "Aljanna t7t aqdam el-om" (hmm, jag fick kanske den arabiska versionen fel =P)

Det finns många historier om hur stark en mors kärlek är, min favorit är påhittad men exemplen där illustrerar sanningen mest tycker jag.
Det fanns en gång en ung man som var kär i en tjej. Efter en tid så gifte han sig med henne och på bröllopsnatten så krävde hon först en gåva av honom innan hon kunde vara hans fru helt och hållet. Vad hon krävde var det otänkbara; hjärtat på hans morsa, men den unga mannen var så kär i tjejen att han gick med på det. Han gör det fort, utan att tänka på det och i sin hast på att återvända så snubblar han, gör sig illa.
Då säger hjärtat; "Aj"
På arabiska; "smalla" (inte rätt översättning på svenska men ordet smalla är väldigt svårt att översätta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0