Different views, Different worlds

Det här har säkert varit orsaken till väldigt många konflikter, både stora och små. Det finns många sidor i en bok och varje enskild person verkar vara i en, och det är förståerligt, att man har egna åsikter, tankar och ser på saker ifrån ett unikt perspektiv men ibland så finns inte den där tålamoden för att förstå, diskutera och lära sig.
Man försöker oftast vara öppen till idéer, försöka förstå dom, till och med tro på dom i en liten stund men när idéerna försöker ändra på det du håller kärt, det som är hela grunden till dina handlingar och tycken, t ex religion eller kärlek, så brukar man vara grov till försvaret. Det här händer inte med flit, eller med ont i sikte, utan för att man vill skydda det som betyder mycket för en.

Krig är ett bra exempel i det här sammanhanget. Det är fel att säga den här sidan har rätt och den här sidan har fel, vissa undantag finns, men fel i allmänhet. "Vi har oskyldiga barn och kvinnor",  ja men det har ju den andra sidan också.
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget men jag vet att jag vill försöka påminna er om att det finns alltid två sidor till ett mynt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra och sant skrivet. ^^
Fixade ny blogg trots allt, var mest för att bli av med oönskade stalkers. Och jag vet att du kikade in då och då, så nu har du adressen ;)

2008-01-05 @ 23:50:14
URL: http://piratflata.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0