Eternal Life

Tänk om man kunde leva för evigt?, det har jag tänkt på under senaste tiden.
Om man plötsligt fick chansen att leva för alltid, skulle du ta den?, själv skulle jag faktiskt inte göra det, and here's why =P

Med evigt liv så skulle man förlora det som gör att man lever ifrån första början, meningen med sitt liv, du kommer ju att leva för alltid....vad ska man göra?
Alla dina nära och kära kommer att dö, du kommer att vara ensam för alltid. Skulle du också hitta någon som man blir kär i, gifter sig och får barn med.... Jag har det överdrivet svårt med tanken på att förlora den jag håller kär när vi är bara kompisar, tänk hur det skulle kännas efter att man har gift sig och skaffat barn.
Tid skulle tappa sin mening, skulle man verkligen leva som man gör nu, säg efter 2000 år?

Det enda positiva som jag kan hitta med det är att man blir en historiekälla. Man kan gå fram och säga: "jag var med när det sägenomspunna landet USA föll för 1347 år sen " =P Och väger man det negativa mot det positiva, så skulle det bli ett klart nej för mig.
Men ändå så är tanken på evigt liv tilltalande (fortfarande nej =P, men det är intressant) är det något som jag har missat?, vad skulle du välja, och varför?

Kommentarer
Postat av: Bahlool

har själv tänkt på det där..och kommit fram till samma..jag önskar dock att jag fick leva mkt mkt mkt mkt länge och få åka tillbaka i tiden..lite ändringar här och där och det blir en utopi i världen ;)
med mig som ledare of course

2008-01-29 @ 20:07:23
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Willikins

haha, jo, ändringar i vårt förflutna önskar vi alla =D, men jag är inte så säker om att ha dig som ledare =P
stackars alla tjejer som du skulle mobba xD

2008-01-29 @ 21:18:41
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Amanda

Skulle bli så sjuuukt långtråkigt =P

2008-01-30 @ 22:32:25
URL: http://piratflata.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0