Meningen med Livet!

En väldigt intressant fråga, ja, vad är egentligen meningen med livet?
Svaren på det är ungefär precis lika varierande som alla människor här på jorden, om inte mer. Alla har sin egen åsikt, sin egen uppfattning och sina egna erfarenheter, men enligt Liftarens Guide Till Galaxen, efter att ha byggt en super-advancerad robot som fått räkna i 1 miljon år, så är svaret : 42, frågan får ni själva klura ut =P

Men det som förvånade mig mest är att de flesta människor har jag märkt, efter att ha haft den här frågan i klassen, inte tycker att det finns någon mening med livet. Svaret som de flesta hade kommit fram till, annat än att det inte finns en mening med livet, är att fortplanta sig, vilket är, with all honesty in the world, det DUMMASTE jag har NÅGONSIN hört i hela mitt liv! Jag vet att alla har sina egna åsikter, but seriously, hellre ingen mening med livet än det där dumma tramset.
Själv så är mitt svar genomsyrat av religion och skulle bara säga att det här livet är ett test, inget mer.
Men om vi bortser ifrån religion, vad är meningen med livet?, no freakin' idea really ^^
Och medans vi är helt ärliga här, så skulle jag, faktiskt, helt allvarligt, ta mitt liv om jag på något konstigt sätt förlorade min religion. Vad har man annars att leva för?, om jag, efter min död, verkligen skulle upphöra att existera, att inte känna något, inte kunna tänka eftersom jag inte längre skulle finnas, så är det Döden jag strävar efter. Varför fortsätta leva och vara glad/ledsen, lycklig/sorgsen, mätt/hungrig, när jag kan vara ingenting?

Och det är det jag inte kan förstå; hur kan människor leva, när de vet att de lever för ingenting?, om det inte finns en mening med livet, varför fortsätta leva?....unless, you know, deep down inside, efter din död, vakna någonstans för att påbörja en annorlunda, ny resa.

Kommentarer
Postat av: A

hum.. när fyller du år nu igen? typ idag eller igår? Eller snart?

2008-01-25 @ 11:16:45
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Willikins

Haha, oj, hade glömt bort det, idag fyller jag år ^^

2008-01-25 @ 12:25:06
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: A

Haha tänkte just det:D Grattis!

2008-01-25 @ 17:16:18
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: BleepBloop

Meningen med livet varierar kraftigt mellan olika grupper i samhället. Mitt syfte i livet är inte religionsmässigt, utan det har med mitt arv att göra. Det är inte samma sak som att bara sprida sin säd vidare till nästa generation utan att tänka på det. När jag ska göra det så finns det en viss tanke med att få en avkomma. Avkomman och hans/hennes avkommor är ett tecken på att jag en gång fanns och att jag, förhoppningsvis, gjorde ett intryck på dem.

Kortfattat kan man säga att meningen med mitt liv är att lämna efter något till nästa generation, eller till hela världen, som kommer göra mig ihågkommen. Det är nog det bästa man kan uppnå i sitt liv, enligt mig.

Men jag förstår inte varför du skulle ta ditt liv utan religion? Religion handlar väl delvis om att vara omtänksam och att tänka på sina nära och kära. Men man kan ju leva upp till detta utan religion, tycker jag :P

2008-01-31 @ 14:12:50
Postat av: Willikins

Skitbra skrivet!
Jag håller med dig väldigt mycket, man ska efterlämna något här i världen och ens avkommor är lösningen ^^

Varför jag skulle ta mitt liv är för att detta liv (här på jorden) inte spelar roll i slutändan. Det som kommer att vara för evigt är din själ. Det här livet är bara ett test. Lite svårt att förklara det bättre än så xD

2008-01-31 @ 17:01:39
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0