Sami Yusuf

image9

Det är få sångare som jag får ett intresse för, som jag letar reda fakta på och lyssnar på alla deras sånger och en av de är den här snubben; Sami Yusuf.
Han är inte bara väldigt duktig, utan använder musiken till att nå till folk. Han sjunger mycket om Islam och om hur det är att vara en muslim i dagens samhälle och hans popularitet har ökat väldigt snabbt, speciellt i Storbritanien där han blev uppväxt.
Han kommer egentligen ifrån Iran och sjunger på Arabiska, Engelska och Azeri (azerbadjani), han har också gjort några låtar på turkiska och även om man inte förstår texten, så är hans sånger väldigt vackra.
Han har också jobbat och gjort en del sånger med Outlandish, en dansk killgrupp, också muslimer som sjunger om Islam men de rappar.

Mina absolut favorita av hans låtar är Al-mu'allim och Hasbi rabbi, kolla in de, ni kommer inte bli besvikna =D

P.S
Jag har några av hans låtar i min musikspelare =)

Kommentarer
Postat av: mariam

vet
inte vad ni menar med url.Men du som skre texten har skräv muket som gjorde mig intreserad vill värkrigen lera sena dig .För att Sami Yusuf är jag muket intreserad av jag tyckerveldigt muket om honom.

2008-02-12 @ 12:16:43
Postat av: Willikins

Haha, jaså du?, vill lära känna mig....well, there's always a first ^^

2008-02-12 @ 22:37:38
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0