This Mystery We Call Life

Jag har skrivit om många saker, främst eftersom mina tankar för mig till såna idéer. Och det är det vi människor är bra på att göra; Tänka, inte direkt logiskt tänkande kanske men tänkande nonetheless =P, vad vi behöver mer av däremot, är handling. Vi säger mycket men gör lite och det är något som nästan varje människa strävar för att förbättra.
Men mina tankar åsido, eller ifrån ett annat perspektiv rättare sagt, har säkert varit funderingarna av en annan person. Jag tänker inte då på någon som man möter i gatan, nej, utan någon som levde tidigare, innan mig. 50 år tillbaka?, nej det är för lite, 1800-talet?, 1700?, ibland är jag dödssäker på att dessa tankar har kämpat sig fram i någons inre ända ifrån 1000-talet. "Vilka tankar pratar han om?," kan ni undra. Alla tankar. Du har säkert någon gång tänkt på hur långt bort en plats kan befinna sig, hur du lever här och någonstans långt bort så lever en annan person, kanske inte så annorlunda än mig, ända däär bort.
Jag pratar om tankar som någon gång, förr eller senare, kommer fånga oss; förundran över kärleken, hur det vore om människor kan flyga, existensiella frågor, rymden, universum, om det finns Aliens eller inte, ja vad som helst. Countless people have had these thoughts already. De har tänkt på dom, grubblat över dom, och kanske till och med upptäckt något genom dom.
Det här är kanske förvirrande men för att förenkla lite; Jag har tankar om min tankar....not much help =P

Så det jag går runt och tänker på har redan påtänkts, what's the point then?, true, jag lär mig själv av mina egna idéer och argument men det tappar "mening" på något sätt. Att upptäcka en sanning och sen i sin tur upptäcka att den var redan upptäckt så känns det..dissapointing.
(Hmmm, I don't know if I'm making any sense to you guys, men någon stackare därute kommer kanske förstå det här, så jag publicerar den ändå =P)

Anyways, eftersom det har funnits filosofer som var filosofer on a living, I might as well give up då jag sitter här i min lilla hörna och försöker filosofera med de stora grabbarna =D

Kommentarer
Postat av: Bahlool

i get you darling

2008-01-07 @ 21:39:36
URL: http://bahlool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0