Wishful Thinking

Is a pain.
Om det är något som jag är expert på, så är det önsketänkande, and trust me, I've had my share of the cake =P
Det finns inget lika lömsk, farligt och smärtsamt än det, inget lika lurigt, sneaky, obemärkt och förrädiskt. Väldigt bitter måste jag låta för er eller hur?, men det är bara för att jag och önsketänkande känner varandra väldigt bra.

Det börjar först med något som du gillar, vill ha eller helst, älskar. Du börjar tänka på det ofta, börjar drömma dig iväg i det. Det brukar inte vara farligt, men ju mer du älskar något, desto farligare blir det, och i slutändan, mer smärtsamt.
Thing is, jag vill bara göra er uppmärksamma om det, the threat of wishful thinking is very much alive, beware my brothers and sisters!. Because in the end, så är det bara ni som förlorar på det, fokusera istället på det ni har nu, inte på vad ni "kommer" få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0