A lesson on how to keep your cool

Ok, innan jag börjar så vet jag inte om det är så smart av mig att skriva det här eftersom jag...ja, inte kvaliferar helt och hållet =D. Thing is, jag är lugn som person (både familjen och många jag träffat beskriver mig så), indeed it is a charasteristic of mine, men när jag väl blir arg, oh those preacious few times, ja då går det illa. Inte som om jag rusar runt hemma och krossar glas eller sånt, men jag blir lätt arg på andra människor då också, folk som inte har något med saken att göra. Men min ursäkt är att det händer väldigt sällan =P

Anyways, off to the important stuff now and the reason for this entry.
Eftersom många beskriver mig som en lugn person så kanske jag kan dela med mig och hjälpa andra att bättre hålla sitt temperament? Now, det första man alltid ska komma ihåg (och bemästra) är att acceptera saker och ting. Otaliga händelser utspelas i världen varje dag, några bra och andra inte så, men likväl händer det, vare sig du vill eller inte, och därför, när något som involverar dig har hänt; se det för vad det är, acceptera det och sedan se om du kan göra något åt det annars kan du låta det vara. That's step 1 ^_~
Step 2 anknyter till det förra genom det att acceptera saker. Men alla handlingar är inte lika värda och måste därför bedömas och då pratar jag om viktigheten och betydelsen av en handling. Gör inte en stor grej av något litet eller tvärtom, fast egentligen så kan jag inte hjälpa mycket här eftersom att alla sätter olika värden på handlingar och åsikter. Något som jag skulle bortse skulle kanske vara omöjligt för en annan, se själv hur du känner inför något och utgå från det (lol, great help that was =P)

Step 3: Tålamod, tålamod..............................................................................................................................stooor tålamod =P
Stressa aldrig upp dig för något, oavsett. Det är något som andra till och med irriterar sig på med mig. Allt har sin tid och plats. (obs, får inte blandas ihop med lathet =P)

Step 4: Know your place! Det förbluffar till och med ibland hur mycket man snappar upp om man håller öronen och ögonen öppna. Hemligheter, ränker, överraskningar, skvaller, you name it, men det här betyder inte att du ska göra något av den informationen för det är egentligen bara skräp. Knowing and being part of är två helt olika saker, bara för att du vet att Kille A är otrogen med Tjej C så har du inget med saken att göra, blanda inte dig i saker som inte angår dig, då slipper du huvudvärk och onödig tjafs. And Trust me jag vet en hel del, saker som ingen annan vet, men hemligheter finns för att hålla hemligt och då pratar jag om mina och andras ^_~

Hmm, kommer typ inte på mer, skulle kanske vara jobbigt att hålla reda på det om det var mer också eller hur? =P
Jag försöker inte skryta med det här eller något, försöker inte bevisa något heller, det är bara såhär jag tänker, hoppas ni lär er något eller i alla fall kommer på något ni känner igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0