Otacksamma jävlar

är det värsta jag vet. De mest värdelösa människorna på jorden.
När man jobbar åt en person, gör saker som man annars inte gör för andra och inte får något tillbaka, inte ens ett enkelt tack?, shit det finns inget som kan få mig arg lika snabbt.
Thing is, vi araber eller allmänt folk ifrån mellanöstern är otroligt artiga och är väldigt noga med respekt och tjänster och därför har jag lite överseende med svenskar som i jämförelse saknar det där helt och hållet. Men ett tack eller en liten tjänst i gengäld är inte skadligt? eller är ni rädda att få AIDS och dö ifrån ingenstans? =P

Jag har haft problem med det där innan, att svenskar uppskattar inte helt det man gör för de. En ursäkt är att de inte bett om det och tar det då för givet, att det är något som de fick helt enkelt och det är faktiskt så. Men man måste ha lite skam i kroppen och tänka på att kalle gjorde mig en tjänst förra lördagen, jag kan väl ta och skjutsa honom hem, eller något liknande. För det är så vi hjälper varandra. Det heter inte "Give and take" bara för att det låter bra =P

Kommentarer
Postat av: A

Hoppas inte du syftar på mig för du har inte varit online samtidigt som mig, så jag har inte haft tillfälle att prata med dig.

2008-07-05 @ 12:20:45
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se/
Postat av: Willikins

vah? nejdå inte dig jag pratar =P

2008-07-05 @ 16:10:32
URL: http://willikins.blogg.se/
Postat av: Bahlool

lol har också märkt det här..men man lär sig aldrig..helt olika kulturer..du är snäll som bjuder på dig eller din tid eller pengar..men du får inget i gengäld

2008-07-05 @ 23:22:11
URL: http://bahlool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0