See things for what they truly are

Det är absurt ibland hur blind man kan vara. Man missar att se saker för vad de verkligen är ibland pga förnekelse, ovisshet, misstag eller för att man verkligen inte hade någon aning. Men det finns där.
För det är just en sådan jag har råkat ut för nu. Jag hade mina aningar som blev starkare och starkare med tiden, men jag ville inte inse det, I guess =/

Vi kommer ifrån två helt annorlunda världar. Det var först vänskapskretserna som gjorde mig medveten om det. Jag skulle aldrig vara med några personer i skolan t.ex om det inte vore för henne (inte det att det där gänget är konstiga eller något sånt, tvärtom, bara det att jag är annorlunda och vänskap till det gänget skulle knappast formas om det inte vore för vår gemensamma vän). Resten kom ifrån bilderna och nattlivet som jag aldrig kan få mig själv att träda in i.

Jag säger inte nu att vi aldrig kan vara kompisar, bara det att när man kommer ifrån två helt olika världar och är så olika varandra, så är det svårt att hitta neutral mark för att bygga en vänskapsrelation på. And we've had our fair share of results =D
Och att skolan var vår enda mötesplats? give me a break ^^

Jag skriver inte det här nu för att jag försöker säga något, jag vill inte bevisa något och jag vill absolut inte ändra på något. Jag skriver det här eftersom jag har insett det. För det är så det ligger verkligen till. Det är knepigt det där, med att se saker för vad de verkligen är, det gäller att se upp och vara försiktig ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0