Tågets påverkan

Jag kommer ihåg att jag alltid tyckt om att åka tåg. Gjorde det ofta förut då jag tog 2 tåg för att komma till skolan och sen 2 tåg för att komma hem. Efter den skolan så åkte jag väldigt väldigt sällan och min förtjusning av tåg föll i glömska, men nu när jag tar tåg till jobbet så kommer jag ihåg vad det var som fick mig att gilla det.
Av någon konstig anledning så blir jag väldigt fundersam när jag åker tåg. Jag kan sitta och tänka på allt möjligt och de mest underbara och fruktansvärda idéerna och tankarna flödar. Av någon konstig anledning så är tågen de bästa ställen för kreativ och uppfinningsrik filosofi =D

Själv tycker jag att det är de olika ställen som tågen åker förbi och hur otroligt varierande miljön och utsikten kan vara mellan varje station. Det är det där varsamma gungandet från sida till sida och det är den där känslan och vetskapen att man är där med en massa människor men ändå inte eftersom alla tågåkare har en tendens att helt ignorera alla andra tågåkare.

Sjuk grej att komma på sådär, out of the blue eller hur?, doesn't make it less true though =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0