Tips på hur du slipper bli kär i någon

När kroppen ser eller känner att den behöver ha någonting, så är det hjärnan som säger det till oss. Det är då vanligt att hjärnan gör en bild eller någon koppling till denna sak och du blir meddelad på det sättet. Oftast brukar utseende vara den utlösande faktorn för att bli kär i någon, och sedan förstärks när man väl lär känna personen.
Mitt råd nu kommer hjälpa dig bara om du fortfarande percis träffat en person, känner att du tycker om honom/henne men vill inte bli kär för du tycker att det är jobbigt (eller av någon annan anledning du har).

Dagdröm INTE om den personen. Tänk inte för mycket på honom/henne, håll dig till de stunderna då ni faktiskt möter varandra.
FANTISERA INTE heller om den personen. Man brukar oftast göra det för att få en bild av hur det kommer vara eller så, ett tips från mig, gör inte det. Verkligheten kan inte vara bättre än dina fantiseringar (i bästa fall så kommer de nära =P). Men den viktigaste regeln om varför man inte får fantisera eller dagdrömma om en viss person, är att man tappar greppet om verkligheten. I dina tankar är ni tillsammans hela tiden, ni är lyckliga, ni är förtjusta i varandra och allt är frid och fröjd. I slutändan kommer du ha en overklig uppfattning om hur den personen är. Du kommer tro på dina egna fantasier för de berättar det du verkligen vill ha. Medans i verkligheten är ni inget mer än bekantskaper eller vänner i vissa fall. Du kommer att tro att ni kommer bli tillsammans vilken dag som helst, eller att ni till och med är det, medans i verkligheten är det inte alls så. Don't get ahead of yourself alltså =P

Hmm, det är det enda jag kommer på just nu. And don't ask hur jag vet eller tänker såhär, let's just say att jag ser till att lära mig av mina erfarenheter =P


Kommentarer
Postat av: Bahlool

kafi ya emkhabbal...sluta tänka på kärlek du smittar av dig ju ;)

2008-06-30 @ 23:42:42
URL: http://bahlool.blogg.se/
Postat av: Willikins

Haha, wilak jag vill bara förstå mig på den, fastän det kan verka omöjligt =P

2008-07-01 @ 07:38:54
URL: http://willikins.blogg.se/
Postat av: Bahlool

hahah mission impossible..Imam Ali var redan förbryllad över det här :P

2008-07-05 @ 23:23:09
URL: http://bahlool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0