Världen och dess galenskaper

Världen är helt och fullkomligt galen. Jag säger inte det här nu med ilska, vemod, desperation eller sådant, jag säger det som fakta helt enkelt, världen är verkligen galen. Just in case ni inte har kommit på det själva =P
Det var inte alltid såhär, det var goda tider förr (har alltid varit det och kommer alltid vara oavsett när i framtiden du kommer blicka bakåt), världen var normal men blev sedan galen av alla samhällsreformationer, intriger och komplotter. Och även nu när normala människor försöker leva i en normal värld så går det inte. Dom 2 går inte ihop, och då är de normala människorna som förlorar och blir galna av just en galen värld. Och det är här vi är idag, galna människor hela bunten med de lite galnare människorna (eller förnuftiga?) i mentalsjukhus =P

Vad var anledning specifikt för denna galenskap? missuppfattningen om ordet "frihet". Människor har en tendens att få för mycket luft i sig, det här gäller alla i hela världen, ingen är ett undantag. Människor är maktgalna, det mina vänner, är allmän fakta.
Sedan så tänker vissa, säkerligen omedvetet om hur de ska använda denna frihet. Man kan ju göra som man önskar eller hur? Och så kommer de på sjuka grejer JUST för det. Om en snubbe sitter och väntar på tåget i tunnelbanan, petar sig i näsan och äter sin snor, skulle man fråga vad han höll på med så skulle han säga: "vad ska du bry dig?, jag gör vad jag vill" och man låter honom vara. No, that's not the way it goes i den normala världen, i den normala världen så skulle man ta snubben, skära av hjässan på honom och peta i hans hjärna för att försöka få reda på vad det är som är fel med honom. Ok, dåligt exempel, men det finns mycket värre, man behöver bara slå upp tidningen.

Jag vet inte specifikt vad jag klagar på, men det har något med den där friheten som människan inte kan förstå sig på. Och alla galna människor därute. Och då menar jag inte att jag är helt förnuftig, jag är säkert den mest galna av alla. A piece of advise till alla: There is a HUGE paved road ahead of you with the sign "sanity" above it. See it, take it and walk it =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0