Where

is everybody? alla är borta. Alla går igenom en period då man tar avstånd ifrån samhället, I guess =/ Då man orkar inte, då man vill vara själv, eller det är så i alla fall med mig ibland. Vill vara ensam med mina konstiga tankar och mitt "andra jag" som jag pratar med ibland =P

Det är precis vad jag är nu, ensam. Det är bara jag och föräldrarna hemma. Och dagarna är så långa, fastän jag har mina älskade böcker.
Läste precis klart en faktiskt. Fy fan. Huvudkaraktären (väldigt många men det är den här som jag hejar på, man brukar heja på en sida, även i böcker =P), blir hela tiden sviken, gång på gång, flera gånger av kvinnan han älskar mest av allt. Och slutet, my god, slutet!!
Han blir sviken ännu en gång, av hans kvinna, av hans student och av hans kompisar. Och jag fastnade för orden som följde hennes svek: "So the hollow could not be shut. Achamian nodded, wiped the last tear he knew he would ever shed. He would be heartless now. A perfect man."

Är det där jag kommer hitta svaret? Kan man bli mer genom att slita ut sitt hjärta? Bli av med det som har potentialet att göra en så stark men ändå så svag? Hade jag rätt ifrån början för lite mer än 3 år sen?
Hm. Yes. Yes, let's walk down that path again.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0