Human pride

Vet ni vad jag kom på?
Människor är för stolta. "Humans and their pride, HA!" brukar jag tänka.
We think too high of ourselves when we, in truth aren't worth half the trouble.
Vi vill, vi kräver och vi gör väldigt lite i gengäld.

Folk tror att de går säkra i gatorna. Att det inte finns problem här i lilla sverige eller ens i europa, det välutvecklade väst med sitt "demokrati" och fria samhälle. Men det finns problem.
Jag är inte paranoid =P, jag har fortfarande det stora tillit för människor; att de inte vill eller tänker göra något slugt och så =P Men människan är girig och tänker sig ibland inte för andra människor.

Too much pride have made us ignorant of what's really important. Vi tror att vi är så smarta, vi tror att vi är så starka, vi tror att vi är så fria. Men det är vi inte. Vi tror att vi kan säga vad som helst, vi tror att vi kan göra vad som helst, vi tror att vi kan tänka hur som helst. Men det kan vi inte.
Vi snackar skit om den ena, skyller på den andra och sprider rykten om den tredje när du själv är tio gånger värre.
Det finns helt enkelt så mycket att säga om hur dumma och ignoranta människor är att det här inlägget kommer ta resten av livet att skriva =P

Twice the pride, twice the fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0