Iron Will

Jag utmärker mig själv ibland genom hur bestämd jag kan bli om vissa saker (envishet med andra ord =D), men även självkontroll faktiskt.
När jag bestämmer mig eller när jag säger nej, då är det verkligen VÄLDIGT få saker som kan få mig att ändra åsikt.

Men det finns andra slags beslut här i livet, beslut som inte avslöjar konsekvenserna förräns man valt dom. Då gäller det att välja det som är förnuftigt, till skillnad ifrån förut då jag gick på känsla =P. Känslor är inte alltid bra, i alla fall inte dessa känslor, känslor som är helt oense med logik, förnuft och tänkande över huvudtaget, känslor som bara vill tillfredställelse, no matter the cost.
Nu gäller det att vara stark. Nu gäller det att ta fram den där viljan av järn som jag ibland skryter med =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0