Terrorismen är närmare än vad ni tror

Jag har aldrig varit hotad pga min religion, levnadssätt eller livsåskådning, främst eftersom jag har alltid varit omringad av goda människor, människor som har moral, en fungerande hjärna och folk med respekt.

Men nu ser jag att det verkligen finns ett problem här i sverige - Islamofobi finns verkligen.
Och det är ingen annan än den här "damen" som står för den.
När jag väl kom in på sidan kunde jag inte tro vad mina ögon läste!

Det som är skrämmande är inte hur hatfylld gentemot muslimer hon är, inte hur hon försöker svartmåla islam, inte hur mycket hon stödjer sverigedemokraterna, utan det som är skrämmande är hur många stackare håller med henne. Kommentarerna är av alla slag, allt ifrån några få som försöker sprida gemenskap och förståelse till blodtörstiga rasister. Det är vad som är skrämmande.

Det enda hon gör, Fröken sverige alltså (ooh, namnet osar av patriotism) är att länka artiklar och filmer som visar muslimer som är, and pay attention now; EXTREMISTER!. Att folk tror sånt är bara sorgligt. Och att hon inte kan komma på egna argument är bara ännu sorgligare.
Det är som att jag går och letar upp artiklar om kristendomen och visar hur klu klux klan har begått mord, stympning, våldtäkt och tortering av svarta.
Att hon sedan, ifrån ingenstans stödjer "Israel" visar bara att hon gör det bara för att reta upp muslimer. Tills vidare har jag inte sett ett enda inlägg om "Israel" och deras "rätt" till landet.

Några trevliga kommentarer ifrån ett av hennes inlägg;

"Nå lillkillen, ska vi träffas eller inte?
För du är väl ingen kyckling?
Eller du har kanske inte det modet att mötas upp ansikte mot ansikte?
Ditt mod kanske bara räcker till att sitta på en blog och hota oss, dessutom så illa stavat att man tror du smugglades över gränsen förra veckan.
Så hur blir det lillkillen? Mycket snack och ingen verkstad hittills.
Å andra sidan, jag kan ju alltid be min syster Fröken Sverige om ditt IP-nr så kanske du får besök en dag när du minst anar det :)"

"Att det finns folk från olika myndigheter som går in på den här bloggen visar förhopnningsvis att det finns hopp för sverige ändå. Lite oberoende information kan våra tjänstemän få, istället för att gå över censur- och filtrerings journalisterna.
Kanske blir några omvända och bestämmer sig för att rösta på sverigedemokraterna."


Vad är det som kan ha skapat denna fruktan, denna hat mot islam?

"Jag är en del av Hussein och Hussein är en del av mig"

Kommentarer
Postat av: Bahlool

Skit i att gå dit..ju fler som går dit desto mera känd blir hon.

2008-03-22 @ 07:38:24
URL: http://bahlool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0