The meaning of names

Namn är ett sätt att skilja oss människor, ge oss en individualitet redan från starten. Men varje namn har en betydelse och det är många därute som inte vet vad deras namn betyder eller vart det kommer ifrån, något som inte är bra, tycker jag. Det är ju ditt namn, lite koll måste man ju ha =P

Mitt namn är ett verb som bokstavligen betyder "Plöja", alltså är jag en bonde =P
Vissa namn är kanske vardagliga och enkla men historien bakom de kan vara väldigt spännande och intressant!
Kolla in ert namn på Behind The Name (Finns säkert bättre sidor men jag tog den bästa jag hitta just nu =P) och berätta gärna åt mig vad det betyder, väldigt nyfiken på sånt! ^^

Haha, min lilla kusin i irak pratar fortfarande sådär halv-bebis och uttalar allt annorlunda och eftersom mitt namn är lite svårt så sa hon det konstigt, kalla mig 7alf =D. Översätter man det direkt så betyder det "He who promises", haha värsta dramatiskt ^^
Nej, jag lovar saker väldigt sällan eftersom jag är verkligen super-allvarlig med att hålla mitt ord =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0