Who I Am

Jag har börjat Religionskunskap B för en vecka sen och det är jag väldigt glad över eftersom jag har ett stort intresse för religion och tycker att det är roligt.
Vi har pratat om Gudsbilder och för att bättre kunna förstå gudsbilder så tyckte vår kära lärare att göra en övning och det var att komma på egna gudar (estakhfr allah). Hon hade tänkt sig att alla skulle göra det och man fick, jag citerar nu; "Gärna vara flummig" alltså att det kan vara hur löjliga idéer som helst.

Jag satt där och var överraskad i början av att vi fick göra det här men efter ett litet tag så ropade jag henne. Hon kom fram och frågade vad det var jag ville.
"Jag kan inte göra den här uppgiften", sa jag
"Joo, såklart du kan, det gäller bara att vara lite fantasifull", sa hon muntert
"Neej, jag ber om ursäkt men du ber om det omöjliga" sa  jag och DÅ fatta hon =P

Hon kom sen fram till mig efter lektionen och frågade om jag hade tagit illa upp, haha ;)
Thing is, det händer väldigt mycket sånt här i samhället och vardagen, saker som man inte får eller vill göra men som ändå görs eftersom man dras med. Det är fel.
Finns det något som du inte vill göra, finns det något som du är tveksam till, ta din ståndpunkt! Säg  nej! För jag vet att det är så lätt att man dras med folk, "Ja men alla andra gör ju det" brukar man säga men vem fan bryr sig om alla andra?, vad tycker DU?
Att sitta bredvid och kolla på medans andra gör fel är inte acceptabelt, även om du själv inte deltar.
När alla andra höll på att redovisa sina synder och hädelser =P, så satt jag med hörlurarna på högsta volym och lyssnade på en latmiya ^^

This is who I am. För varje dag som går förbi så vet jag att jag inte behöver någon annan än min Gud, profeten och Ahl el-bayt. Och det är jag så otroligt tacksam för! Resten av världen kan dö for all I care =P

Eshhed an la Ílah illa Allah we Mohammed resuul Allah we Ali wali Allah

Kommentarer
Postat av: Bahlool

En grund till att jag tappat kontakt med mkt folk är för att jag valt min egen väg...det gör dig starkare i längden habibi så keep it up

2008-03-11 @ 01:00:14
URL: http://bahlool.blogg.se
Postat av: Willikins

^^

2008-03-11 @ 11:01:30
URL: http://Willikins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0