Dreams

Jag har inte drömt på ett bra tag faktiskt och det är så det brukar vara. Jag vaknar alltid med minnet av mörker, som om man är inuti ett mörkt rum att till och med väggarna syns inte. Det finns ingen känsla av rörelse, ingen vind, ingen lukt, bara mörker.
Det är kanske så för alla när de inte har drömmar, eller inte, men så är det för mig i alla fall. Men på senaste tiden har jag inte haft någon dröm på ett bra tag, eller så minns jag helt enkelt inte.

Jag tror att jag hade skrivit ett inlägg om drömmar förut men det var längesen, då jag tog bort gamla inlägg. Nu låter jag de vara, kan vara bra att titta tillbaka någon dag och se hur man tänkt.

Drömmar är praktiskt taget fortfarande ett mysterium idag, man vet lite och kan förklara ännu mindre. De påverkar oss på de underligaste sätten, de kan få en att bli glad, ledsen, rädd eller modig, för i slutändan är det känslorna som förmedlas i drömmar.

Det finns många likheter mellan Freuds syn på drömmar och hos muslimer eller rättare sagt araber. Båda försöker tolka drömmar, båda tolkar motsatser (drömmer man t.ex om ett bröllop så är det egentligen en begravning). Det sägs att drömmar är små ledtrådar om vad ens framtid kommer leda till och därför så försöker man tyda dom.

Who knows? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0