Livet och dess betydelse

Fått en såndär mindblowing experience, eller en tanke i det här fallet. En realisation, rättare sagt =P Det blir sådär, att man förstår först efter att ha upplevt det själv oavsett hur många gånger man än hört det. Det är min farbror som inspirerade mig. Hans tal om livet och allt där emellan har gjort ett intryck på mig.

Livet är något så...litet. Det finns större saker, viktigare saker än dig och mig. Livet är förängligt, som bahlool är så förtjust i att säga =D Och det är sant. För det som kommer nu betyder inte mycket, det är livet efter detta som ska bestämma vad som blir av dig, som bestämmer vad du är och som väger ditt värde.
En människa ska vara ödmjuk, tystlåten, förlåtande och älska sina föräldrar mer än allt i världen. Det är dessa egenskaper som definerar en god människa.
Livet är så ömtåligt. Poff, and it's gone. Alla dör vi.

Aaah, så enormt svårt att förklara, Arabiskan är så överlägsen på alla sätt =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0