Misstag

Alla människor gör fel, ingen är perfekt när det gäller omdöme. Alla vet vi hur det känns, alla vet hur ångerfull man känner sig efteråt, vare sig det var ett oavsiktligt misstag eller en där konsekvenserna var överraskande och oberäknade.

Men det finns fortfarande misstag och misstag. Misstag finns i olika kaliber, magnitud, kalla det vad man vill, olika seriösa misstag finns det i alla fall och det är oftast de små som vi konstant råkar ut för. Men det är oundvikligt, eftersom vi människor felar hela tiden, att råka ut för de större, tyngre och plågsammare misstag.

Jag har bara råkat ut för ett sådant stor misstag och jag anser mig lyckligt lottad för det. And yet, även om det är bara ett så var det inte lätt. Det misstaget fick mig att gråta, så ångerfull och dåligt kände jag pga det. Nu när jag tänker tillbaka på det så var det så otroligt dumt, nej det var katastrofalt idiotiskt och det visste jag precis efter att jag gjorde själva misstaget.
Såna stora misstag lär man sig att hålla utkik efter. Såna misstag vill man inte göra om, and as for me så svor jag ed på att aldrig göra det igen. På så sätt har jag försäkrat mig att inte låta det hända igen, för löften bryter jag aldrig, så ni kan tänka er hur långt jag skulle gå för att hålla en ed ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0