Purpose

Det känns som om jag inte har någon just nu. Mening alltså. Vad var det egentligen ifrån början, mitt ändamål, my purpose?
Att leva mitt enkla liv, ha en bra, rolig jobb, slå mig till ro med en kvinna och skaffa några småttingar. Sisådär ett trettiotal =P Men även om det är klart så är det mycket som måste fyllas på, som John Lockes Tabula Rasa. Jag har en vit tom tavla med några fläckar här och där men det mesta är fortfarande blankt. Hur ska jag ta mig dit?, vad är det som måste uppfyllas först?
Framtiden är så osäker. Kanske är jag lite rädd, men det jag verkligen vill just nu är att trycka på fast forward i 5 år. Den här tiden just nu känns så stillastående bara och jag har verkligen ingen aning vad jag ska göra. And, I must confess, am horribly and undoubtebly bored =P Well, ett nytt jobb skulle göra mirakel just nu, har redan tjatat om det länge men det är fan inte lätt att hitta, om inte man är jävligt bestämd och droppar in på arbetsplatsen och ta det face to face eller möjligtvis ringa och inte bara maila istället.

Det känns som om framtiden inte vill komma. Eller så är det bara jag som klamrar fast i det förflutna och inte vill släppa. Att träffa någon trevlig också skulle inte vara farligt, but then again I might just be asking for trouble =P

Kommentarer
Postat av: someone who loves life

meningen med livet är att hitta något att kämpa för. Något som gynnar dig, mänskligheten eller familjen.. nånting som glädjer dig.. när du inte längre kan kämpa, sprid det budskapet till dina barn och låt dem välja något att kämpa för.. Cheezy.. but damn.. it's beautiful as hell..

2008-10-06 @ 22:48:22
Postat av: Willikins

Very insightful =D

Life's a mystery but the important thing is to MAKE something of that mystery instead of asking WHY it is a mystery...Cheezy, but damn, It's good =P

2008-10-07 @ 21:33:24
URL: http://willikins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0