Finally, a subject!

Äntligen något att skriva om! =D
Ämnet är inte något nytt för mig, jag tror att jag har skrivit om det förr och det handlar om Islam och de som kritiserar islam agressivt, respektlöst och med en hög dos av idioti =P

Jag tänker nu inte rabbla upp en massa saker hit och dit, utan kommer vara så enkel som möjligt och ta det till ert "hemmaplan". För jag vill nu diskutera det här lite på en humanistisk nivå och inte en religiös en.

1. Demokrati. "Democracy is the worst form of government, but the others are even worse" - Winston Chuchill (notera att det är inte ordagrannt, citera det från minnet =P) Alltså demokrati är något misslyckat, kanske finns det hopp att få riktig demokrati någon gång men så som det ser ut så är det kört tycker jag. Politiker är mer opålitliga än någonsin och länder korrumperas mer och mer för varje dag. Men när svenskar är så stolta på att de har demokrati och använder det som en argument mot islam så är det inte bra. För där har man inte tänkt till =P. Inse först innebörden av det ordet, och sen kom tillbaka.

2. Personligheter. Ett stort problem som förekommer av hela det här är inte för att majoriteten av alla kritiserare föraktar islam/muslimer, utan problemet är de där få personerna som har fått en skruv lös i skallen. De personerna som sprider föraktet vidare, de som predikar hat till andra. Där ligger problemet.
Svenskar är av naturen goda, snälla människor. De vill inte ha mycket och ber om ännu mindre, väldigt personliga och visar aldrig känslorna öppet, utan tycker att det är deras ensak. Men då kommer en såndär problemmakare och samlar till sig en massa människor, börjar ge "fakta" hit och dit, dra någon fanatisk anti-islam-mumbo-jumbo och BOM, han har fått med sig en massa anhängare. Problemet just är median. För det bara styrker galningens propaganda och Voila! A new batch om muslimhatare som pratar om "islamisering", fan vad jag hatar det ordet =/

Det finns flera hundra olika sätt som människor blir misinformerade på när det gäller islam, not to mention school, men i en grym värld så kan man inte förvänta sig annat. Jag har sedan länge förlorat hoppet när det gäller att försöka förklara för människor hur det egentligen ligger till. Många glömmer varför jag är muslim om islam är nu så hemsk =P
En sak som jag aldrig kommer kunna förstå är anledningen till ett sånt hat. Vad har muslimer gjort för att förtjäna sånt hat?

I islam så har det förutsagts. Att den rättvisa sidan alltid kommer vara förtryckt. Redan vid början så blev Imam Ali, Hassan och Hussain förråda, fick utstå så mycket bara för att de var rättvisa och godtrogna. Och än idag är det fortfarande så.
A test perhaps this is. Then again, this life itself is but a big one. Vi får hoppas att man får åtminstone VG =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0