Rules

We all have rules. Vare sig vi gillar det eller inte så finns de där, och nu pratar jag inte om regler i allmänhet som t.ex i samhället, hemma, i arbetsplatsen eller inom religion, utan personliga regler.
Antingen är det dom som formar oss eller vi som formar dom. De finns i olika grader och prioteras annorlunda nästan för varje dag, medans andra är lika viktiga året eller till och med livet ut.
Ibland väljer vi att strunta i reglerna and walk where the rules kept us out. Resultaten kan bli något nytt men oftast är det då vi begår våra misstag.
These invisible blocks form the path we take in life, what sets us apart from others and make us stand out as individuals, och jag har märkt att även om inte man strängt följer reglerna till punkt och pricka så håller vi däremot värderingarna av dessa regler nära hjärtat.
Dessa regler är vad som får oss att reagera häftigt åt något som en annan person finner normalt och det som får oss att avstå ifrån att säga si och så i en konversation, att avstå ifrån en viss handling eller utföra den utan mycket tanke bakom.

Det jag funderar på nu är, vilka är mina regler?
Visst kan jag en del men inte alla, eftersom majoriteten av dessa regler kan vara slumrande och dyker upp bara när situationen tillåter. Det förklarar ju mycket av situationer där vi agerar men kan inte motivera handlingen.

Hmm, det här var ju intressant, better give it a bit more thought när jag ligger i sängen (madrassen rättare sagt =P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0