Who to be

På den senaste tiden så har jag vänt det mesta av uppmärksamheten inuti, mot mig själv. De flesta problemen i livet är inom oss själva, begär som inte blir uppfyllda, utseende man inte gillar, personligheter som inte är riktiga (originella) osv.
Nyckeln är alltså hur vi människor känner inom oss, hur vi är, hur vi vill bli och vad vi vill uppnå.

Imam Ali (3) sa: "To separate oneself from things of time and to connect oneself with things of eternity is the highest wisdom."

Och det är vad jag ska sikta på härnäst. Att se vad jag kommer göra, hur och varför. Att noggrant och kritiskt övervaka mitt beetende och försöka bättra mig, att försöka se det som är viktigt och ändra prioteringslistan.


Fler ordspråk av Imam Ali:

"The foolish aim at wealth."
"Humility is the product of knowledge"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0