Nyår....

Jag har aldrig firat nyår, aldrig haft en anledning till att göra det heller. Familjen har inte gjort något speciellt när klockslaget närmar sig och kommer troligtvis inte börja med något heller =P
För att vara ärlig så gillar jag inte nyår, inte för att det är något negativt med det utan det är vad människor gör som stör mig. It's as if you're looking for an excuse, en som rättfärdigar en person att bli full, "släppa loss" och andra dumheter. Det påminner mig faktiskt om studenten. Hur hundratals elever dansade och hoppade på flaken medans de duschade i öl, champagne och liknande. Jag kollade på hur föräldrar tittade på deras barn medans de hällde öl över sig och med en vild blick, försöka få en sista droppe att dricka som om det var den sista droppe vatten i en oändlig öken. Jag var äcklad.

Just nu så finns det hundratusentals människor därute som gör samma sak, förutom att bada i öl =P. Why? för att en klocka slog tolv? för att du klarade dig igenom ett år? det har du gjort de senaste 16,17,18,19 åren, det är inte direkt någon överraskning =P
Anyways. Som sagt, jag blir bara störd på människor som hittar på ursäkter att göra det ena eller det andra.
Det enda jag gillar med nyår är fyrverkerierna ^^, jag skulle själv vilja skjuta några men eftersom jag är fattig och vill helst inte se mina pengar explodera i luften så överlåter jag det till alla andra =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0