Ah, these murky feelings

And so I'm here again, i nästan samma situation som förra året. Med studenten precis bakom mig och mörka tankar som vägrar släppa. Men den här gången så hade jag kul faktiskt, jag hade människor nära mig som verkligen utgav en känsla av tillhörighet, det här var mina vänner, till skillnad ifrån förra året.
Men det är tankarna nu, efteråt som är svåra att smälta in, jag kan inte hjälpa det men det känns som om jag förlorar någonting vid varje avslutning. Är det vänner?, nej inte det här året....kanske är det skolan. Rudbeck. Att vara lärare där är fortfarande något jag allvarligt vill ge mig ut på.

Universitetet. Dags att bli vuxen. De flesta säger att vuxenlivet börjar med gymnasiet men det är inte sant. Gymnasiet är bara en förberedelse, ett smakprov om vad som kommer. Man är lika okunnig, osäker, skygg och oupplyst om världen och allt annat, precis som man var i grundskolan. Det är nu livet tar sin riktning och det gäller att sikta rätt.

Jag är väldigt tacksam för detta år, Rudbeck. Vi ses om 4 år =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0